Sayfalar

2 Mayıs 2013 Perşembe

Benim zeytinyağlı dolmam

Merhabalar,
Aslında zeytinyağlı dolma tarifi herkesçe bilinen bir tarif .Ama genelde verilen tarifler biraz fazla kişilik oluyor.Ben ve eşim 2 kişi tükettiğimizden 6 yıldır iki kişilik yemek pişirmeye alıştım. 2-3 günlük hazırlıyorum genelde dolma gibi ısıtılabilen soğuk da tüketilebilen yemekleri. Diğer yemekleri ise genelde günlük yemeyi tercih ediyoruz. Ben de benim gibi biraz daha az miktarda yapmak isteyenler için kendi tarifimi sizlerle paylaşmak istedim.

İşte benim zeytinyağlı dolma tarifim ve bu da dolmalarım,


biber dolması

Fotoğraf tam da kaynarken çekildiğinden tabir yerindeyse dumanı üstünde:)

Malzemeler:

1 su bardağı pirinç
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
8 dolmalık biber (orta boy)
3 adet kabak
2 domates( bunlar üstlerini kapatmak için ,ama aslında domates dolması da yapılmak istenirse 1-2 tane de domates doldurulabilir benim tencereye sığmadı:)) 
1 kesme şeker
2.5 su bardağı su
yarım su bardağı zeytinyağı
tuz
nane
kırmızı biber

Yapılışı:

3 yemek kaşığı zeytinyağı ile incecik kıydığımız soğanları bir tavada kavuruyoruz.Soğanların rengi döndükten sonra salçayı ekliyoruz. Salça da iyice kavrulduktan sonra yıkayıp beyaz suyunu süzdüğümüz pirinçleri ekliyoruz pirinçler şeffaflaşana kadar kavuruyoruz. Kavrulduktan sonra 1 bardak kaynamış suyu da ekliyoruz.Damak tadımıza göre kırmızı biber,tuz ve naneyi ekliyoruz.Ben tuzu tadına bakarak atıyorum.İçi baya tuzlu hazırlıyorum ki su eklenip iyice piştiğinde tuzsuz olmasın.Nanesini de çok bol atıyorum.Biberi de göz kararı atıyorum.1 kesme şekeri de ekliyoruz.(Bu da damak tadına göre eklenmeyebilir)Suyunu çekene kadar karıştırırarak pişiriyoruz .Piştikten sonra altını kapatıp biraz demlenmeye bırakıyoruz.

Bir kenarda biberleri üzerinden keserek içini boşaltıp yıkıyoruz.Kabakları da diplerini delmeyecek şekilde oyup temizliyoruz.Domatesleri dolmaların üzerine kapatabilecek şekilde minik minik doğruyoruz.

Demlenmiş dolma içiyle dolmalarımızı doldurup uygun büyüklükteki bir tencereye diziyoruz. Kalan zeytinyağını ve kalan 1.5 bardak kaynar suyumuzu ekleyip altını yakıyoruz.Önce harlı ateşte kaynayana kadar sonra da kısık ateşte yaklaşık 45-50 dk kadar suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Suyun tamamını çekmiyor birazcık dibinde yağlı su kalacak.Ben kabakları çatalla pişme açısından kontrol ediyorum yumuşadığını hissedince altını kapatıyorum.

Sonra da güzel bir yoğurtla birlikte afiyetle yiyoruz:)

Ben dolma için bile tek başına seven biri olarak dolmaya bayılıyorum.Soğuk ,ısıtarak,çayla,yoğurtla her şekilde tüketmeyi seviyorum.Öyle sanıldığı gibi zahmetli bir yemek de değil.
Umarım bu tarifim birilerinin işine yaramıştır.
Herkese bolluk ve bereket içinde sofralar diliyorum.

Sevgiler......


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli ve değerli....