Sayfalar

11 Nisan 2013 Perşembe

Ek gıda meselesi (eğlencesi:))

Aslında kozmetik yazıları yazmayı sevdim diğer konulara pek dalmak istemiyorum .Ama bugünlerde bir eğlencemiz var ki sormayın gitsin.Sabahtan akşama kadar beyimizin menüsünü planlayıp yemek yapıp yedirmek yedirirken kendisini zaptedip batıp çıkan şeyleri yıkamakla geçiyor günlerim:))






Şu an 6 ayı 1 hf geçmiş bulunmaktayız. 5aylık olduğundan beri ara ara meyve suyu,sonra meyve püreleri ve yoğurt tattırmaya başlamıştım.Arada sırada da bizim yediğimiz sebze yemeklerinden ezip vermiştim ve löp löp yutmuştu:)) 6 ayı dolunca da kahvaltı öğünü ve diğer öğünleri düzenli bir şekilde yedirmeye başladım.

Sabahları peynir-yumurta-ekmek içi-ıhlamur ya da papatya çayının değişik kombinasyonlarını yiyor.Bazı gün de tahıllı kaşık maması içine bebe bisküvisi ve meyve püresi karıştırıp veriyorum değişiklik olsun diye.Bu hafta geçsin yumurta vermediğim günler cevizi toz yapıp peynire katıcam (beyin gelişimine katkısı çok olduğundan )
Sonra kuşlukta meyve ile ara öğün yapıp;

Öğleyin ya sebze çorbası ya da diğer çorbalardan tattırıyorum.( yarım kaseyle 1 kase arası yiyebiliyor,yarın ilk kez tarhana tattırıcam bakalım sevecek mi ? )

Öğleden sonra yoğurt ya da meyveli yoğurt yiyor (yoğurdu günlük sütten mayalıyorum)
Akşam çeşitli muhallebiler deniyorum, bazen de Hipp'in elmalı kaşık maması var onu severek yiyor ondan veriyorum .





Bu yediklerinin hepsinin ardından emziriyorum. O kendisi belirliyor çok toksa az emiyor yetmediyse çok emiyor.

İşin eğlenceli tarafı tabi ki beyefendi için:) Yemeği yerken ağzından püskürtmeler, gülücem diye etrafı kirletmeler, parmağını kaşığa sokup kaşıktakiyle beraber parmağını emmeler sonrasında kaşıktan çıkardığı parmağı oraya buraya sürmeler.....Ben gün içinde bu kadar kıyafet değiştirdiğimi hatırlamıyorum.Ama o çok eğleniyor bana da gülmek düşüyor:)))

Ben mutfak işini seviyorum bu yüzden yeni tatlar pişirmeye çalışmak tattırmak koymuyor. yetişebildiğim kadar değişik şeyler araştırıyorum,yavaş yavaş deniycem hepsini .Ben yemek seçen biriyim oğlum seçmesin istiyorum .Bakalım daha nasıl güzellikler göreceğiz...

Allah herkesi evladıyla mutlu etsin kimseleri annesinden babasından ve evladından ayırmasın. Dileyen herkese de bu mutluluğu tattırsın. İnsan gerçekten çoğalıyormuş anne-baba olunca. Sevgiler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli ve değerli....