Sayfalar

26 Nisan 2013 Cuma

Bebeğimin yoğurdu....Nasıl yapıyorum???

Merhabalar yaklaşık bir haftadır buralarda yoktum.Biraz bahar yorgunluğu ,biraz saçlarımı kısa kestirdim diye depresyona girdiğimden yazamadım.Saçlarımı upuzunken kısacık kestiriyorum 2 senede bir her seferinde de aynı pişmanlık.Allahtan çabuk uzuyorlar.
Şimdi peşpeşe farklı konularda postlarımla yine aranızdayım.

Yoğurt mayalamayı pek çoğumuz biliyor ve uyguluyoruzdur eminim.Ama eşim ve ben AOÇ(Atatürk Orman Çiftliği) süzme yoğurdunu çok sevdiğimizden şimdiye kadar hiç mayalama ihtiyacı hissetmemiştim. Ama bebiş olunca ve ek gıda işi gündeme gelince ona en tazesini en doğalını yedirmek gerektiğini düşündüm. Önce kendim mayalamayı denemeye karar verdim .

Beceremezsem bir yoğurt mayalama makinesi almayı kafaya koymuştum.İşe nasıl yapacağımı internet üzerinden araştırmakla başladım.Aşağı yukarı herkes aynı şekilde yapıyor. Ancak en önemli nokta kullanılan maya ve kullanılan süt.Ben yine AOÇ'nin günlük pastorize sütünü kullanmaya karar verdim.Elimde minik meyve püresi kavanozlarından 2-3 tane vardı.Onlara birer porsiyonluk 2 tane şeklinde mayalıyorum.2. gün yeniden mayalıyorum. Yani en fazla 2 günlük yoğurt yiyor.Ama kapağı açılmadığı için taze yoğurt yemiş oluyor.


yoğurt mayalama

yoğurt nasıl mayalanır?
Resim yazısı ekle

Nasıl yaptığıma gelince ; günlük sütün 2 kavanoza yetecek kadarını ölçerek çelik tencereye alıyorum. Kavanozların temiz ve kuru olması önemli.İçlerinde koku olursa yoğurda geçiyor. Minik bir çelik tencere ya da sütlüğe alıyorum. Pastorize olduğu için kaynama ısısına kadar ısıtmıyorum. Parmağımı yakacak ama 7-8 sn kadar parmağımın dayanabileceği ısıya kadar tahta kaşıkla havalandırarak ısıtıyorum. Bu arada mayalık yoğurdumu da oda sıcaklığına getiriyorum dolaptan çıkarıp. Süt ısınınca kavanozlara koyuyorum. 

Bir çay kaşığı mayayı sütle ılıtıp kavanozlarıma paylaştırıyorum. (sütü karıştırırken mutlaka tahta kaşık kullanıyorum ,mayayı ılıtırken de minik tahta veya bambu kaşıklarım var onu kullanıyorum) 1 kere karıştırıyorum homojen olması için. Kapaklarını kapatıp bir tencerenin içine koyuyorum. Tencerenin içine yine parmağımı yakacak ısıda su koyuyorum ve tencereyi iyice sarıp sarmalıyorum. 4 saatte hazır oluyor. Kapağını açmadan dolaba kaldırıyorum ertesi gün kalıp gibi güzel bir yoğurdum oluyor ve bizim paşa bu yoğurdu hapır hupur yutuyor:)


bebek yoğurdu

Tencereye su koyma işi yoğurt makinesi ile aynı mantık .Maksat sütü mayalanana kadar aynı ısıda tutmak. Kalorifer yanmasa da masanın üzerinde bile tutuyor yoğurt bu şekilde ve süper oluyor. Hatta 1 kere günlük süt alamadığımda pastorize sütten denedim o bile tuttu.

Mayayı hangi yoğurttan yaptığımı soracak olursanız ilk mayayı AOÇ süzme yoğurtla yaptım.Şimdi hep kendi yoğurdumdan azıcık mayalık ayırıyorum.

Umarım benim gibi taze annelere veya merak edenlere azıcık yardımı dokunur.Sevgiler 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli ve değerli....